Jdi na obsah Jdi na menu
 


Změna systému prodeje králíků na celostátních výstavách

 

Tento dopis jsem napsal jako reakci na neustále se opakující nešvar při prodeji králíků na celostátních výstavách.
 
 
Věc: změna systému prodeje králíků na celostátních výstavách.
 
CVMK Hodonín 7.- 9. září 2012 a stále se opakující problémy s prodejem králíků.
 
Ve dnech 7.- 9. září jsem se zúčastnil celostátní výstavy mladých králíků v Hodoníně.
Po zavedení systému prodeje králíků pomocí čárového kódu, dochází vlivem nekontrolovatelného a živelného nájezdu koupěchtivých chovatelů k tomu, že odeberou více čárových kódů z visaček prodejných králíků a následně se odeberou k pokladně, zakoupit si králíka. Po zakoupení jednoho králíka ostatní čárové kódy zahodí jako nepotřebné! Tím dochází k tomu, že prodejní králíci nemohou být v daný čas prodáni! Nový čárový kód se doplňoval v Hodoníně až ve večerních nebo ranních hodinách následujícího dne. Tím je blokován prodej zvířat téměř celý den, neboť u některých zvířat tyto čárové kódy chybí.
Několikrát jsem již na celostátních výstavách upozorňoval na nevhodný způsob prodeje a na jeho nevhodný systém! Za prodej králíků je chovateli účtován správní poplatek, za který však chovatel nedostává garantované služby po celou dobu výstavy!!!
Při výstavě a urgenci, že u mého prodejného králíka v kleci č. 1226 chybí čárový kód, jsem se obrátil na představitele svazu, kteří zabezpečovali prodej aby doplnili čárové kódy. Opět mi bylo, jako už několikrát na CV sděleno, že kupec se někde pohybuje s čárovým kódem po výstavišti a že si králíka koupí. Stalo se opět to, co jsem očekával.
Z výstavy jsem tohoto králíka vezl domů, přestože o jeho koupi byl v daný čas zájem.
Pracovníky svazu, kteří zabezpečovali prodej jsem byl odkázán na Ústřední odbornou komisi chovatelů králíků, která navrhla tento způsob prodeje.
Obracím se tímto na jejího předsedu, Petra Sirotka, aby byla tato záležitost důkladně projednána.
 
Navrhuji řešení:
Prodávat králíky přímo z katalogu, tak jak je to v Německu. Na visačkách ocenění králíků není žádná informace, který králík je prodejný. Konečná cena je v katalogu výstavy. Po zakoupení katalogu výstavy si z něho chovatel vybere zvíře, které potřebuje. Odebere se k zaplacení, kde je mu vydán doklad o zaplacení a samolepící nálepka (prodáno), kterou přilepí na visačku klece zakoupeného králíka. Tím informuje další případné zájemce a garanty, že tento králík je již prodaný. Pracovník svazu, který zabezpečuje prodej, sdělí z počítače dalšímu případnému kupci o stejného králíka, že jím vybraný králík je již prodaný. Daný systém předseda Ústřední odborné komise chovatelů králíků dobře zná a je jistě schopen Vám ho podrobně vysvětlit.
Myslím si, že uzrála doba pro tuto změnu a souhlasné odpovědi mnoha vystavovatelů, kteří se do podobných problémů na celostátních výstavách dostávají, mě v tom utvrzují. Tato změna prodeje zamezí manipulaci se štítky s čárovým kódem. Široká chovatelská veřejnost toto vylepšení prodeje na celostátních výstavách přivítá a v  očích odborné chovatelské veřejnosti nás posune o krok dále.
 
Jaroslav Matoušek.